Menu

BellaCom

BellaCom

Anna Bellman är en uppskattad moderator, föreläsare och talartränare, med bred och djup erfarenhet av marknads- och kommunikationsfrågor. Hon började som journalist inom radio och tv och var under flera år marknads- och kommunikationschef på Capgemini, ett av världens största it- och managementkonsultföretag. Därefter grundade Anna en kommunikationsbyrå som bland annat hjälpte kunderna med strategiska kommunikationsfrågor.

Anna har utvecklat konceptet ”Briljera när du ska presentera” – som föreläsning, utbildning och personlig talarträning. På ett inspirerande och underhållande sätt får du användbara och konkreta tips inom presentationsteknik och övertygande personlig kommunikation.

Annas bakgrund är perfekt när hon anlitas som moderator, mötesledare, debattledare eller konferencier. Med sin förståelse för problematiken i stora bolag och i mindre entreprenörsföretag, kan hon snabbt sätta sig in i kundens frågeställningar så att de viktiga budskapen som ska komma från scen blir de rätta. Med rätt frågeställningar, engagemang och driv.

Video

Artiklar

Anna Bellman: "En kommunikatör med inställningen att han eller hon är så tydlig så att mottagaren omöjligt kan missförstå, har inte förstått komplexiteten i att kommunicera så väl att man blir just förstådd". ... inställningen är lika främmande som vanlig. Allt för m...

Anna Bellman: ”Hur många rollspel spelas varje dag på våra arbetsplatser – och hur mycket skådespel kommer vi att se under årets Almedalsvecka?” Kan du vara dig själv på jobbet eller behöver du spela en roll...

Anna Bellman funderar över profilbildens betydelse för framgångsrikt nätverkande. Har du tänkt på hur du ser ut på bild? Ger din bild rätt...

Anna Bellman: "Näringslivet och elitidrotten har så många likheter, men ledare inom näringslivet glömmer bort det elitidrottarna ägnar sig mest åt - träningarna." Det finns många likheter mellan att vara ledare och elitidrottare - det...

Anna Bellman: "Fokusera på ditt huvudbudskap, som du har tänkt ut innan, och var mån om att säga det. Tydligt, kort och koncist." Det är återigen dags för vår politikervecka i Visby,...

Anna Bellman: ”Hjärnan processar en bild 60 000 gånger snabbare än en text. Men kanske ännu mer effektivt är att använda andra typer av rekvisita för att förstärka sitt budskap.” Jag var med om något väldigt ovanligt häromdagen. Högsta...

Anna Bellman: "Här kändes det som att ingen var svag eftersom ingen var ensam. Vi stöttade varandra. Hela tiden och jämt." Bara meter från toppen kom tårarna. Oklart om det var av trö...

Anna Bellman har nått toppen med Team Aron Kilimanjaro - och bidragit till att samla in 852.850 kr till Barncancerfonden! Efter många dagars vandring, när vi tagit steg för steg, sten f...

Anna Bellman: "Vi är på 3720 meters höjd på väg mot ca 4800, som är nästa delmål. Landskapet blir kargare och snart lämnar vi växtligheten helt." Det sägs att för att nå ett riktigt stort mål är det...

Anna Bellman: "Ett oförglömligt äventyr har verkligen börjat." Det är nog smart att mjukstarta när man ska göra något...

Nytt år med nya möjligheter. Nytt år med nya utmaningar. Tänker du ta det lugnare i år eller spänna bågen ytterligare? Om man tillåter sig att tjuvlyssna på andra så kan man l...

Anna Bellman: "När jag häromdagen träffade en engelska som nyligen bestigit Kilimanjaro bekräftade hon utmaningen med: 'It was hard'." Det närmar sig. En fantastisk julhelg har passerat, snart är det nytt...

Anna Bellman påbörjar ett stort äventyr: ”Det är roligare att säga ja än nej.” Det är lätt att gömma sig bakom ursäkter. Att låta r...

Anna Bellman: "Reflektera. Inte recensera. I min värld är det lika med att involvera." Har du funderat på dina kunders eller medarbetares ”...

Anna Bellman: "Det gäller att hitta den stil som överensstämmer med sin egen personlighet, så att sättet att presentera blir trovärdigt." Den du lyssnar på knäpper okontrollerat med pennan, går fram...

Anna Bellman ger dig fem tips på hur du kan sälja in dig själv bättre. Oavsett om du har titeln säljare på ditt visitkort eller inte -s...

Anna Bellman: ”Det handlar om att få dem aktiva. Att inte bara prata på och tro att det räcker.” Så hur gör du då? Du har lyckats säga något...

Anna Bellman delar sina tips för att fånga publikens intresse - så kan du briljera när du ska presentera. Se klippet! Vi får den uppmärksamhet vi förtjänar. Om du är...

Anna Bellman ger tips för att övervinna nervositet. Se klippet! Jag skulle vilja påstå att det finns en önskan och vilja hos...

Allt handlar inte bara om att fånga dagen - man måste även fånga det som kommer därpå. Det är så lätt att nöja sig med att sända ut,...

Anna Bellman hjälper dig att hantera nervositeten - bli säkrare som talare och ha roligt på vägen... Det sägs att de flesta människor hellre skulle dö än att...

”Under en konferens med flera hundra personer satt en kille på främsta raden med ryggen demonstrativt emot mig. Det är lätt att fästa sig vid en sådan gest." Det är som att vi aldrig riktigt lär oss. Att kommunikation i fö...

”…när hon ber om min uppmärksamhet hummar jag ett svar som om jag lyssnar, men i själva verket är jag inte där. Och jag inser att jag agerar likadant i många situationer, både på jobbet och privat.” En av de absolut viktigaste aspekterna i framgångsrik kommunikation...

Anna Bellman om knepet för att bli ihågkommen... Hur gör du för att folk ska komma ihåg ditt namn? Eller lever...

Anna Bellman: "Att dra en vit lögn eller försöka slingra sig skapar aldrig några sympatier och stärker inte varumärket." Valupptakten har intensifierats och löftena om en bättre tillvaro...

Anna Bellman: "En rejäl tankeställare för ett fåtal, är intressantare än ljumma reaktioner från många." 99 procent av de som hoppas skapa uppmärksamhet och gå igenom bruset...

"Medarbetare vill inte ha perfekta svar, de vill ha ärliga och genomskinliga ledare." Många företag och organisationer brottas med utmaningen att stä...

"Det kan låta som en självklarhet att öva på det man ska framföra innan man gör det i skarpt läge, men jag skulle vilja påstå att majoriteten inte gör det." Det är allmänt vedertaget att vi behöver öva å...

Anna Bellman: "Oavsett vad för slags presentation eller tal du ska hålla så finns det ett bra knep för att fånga folks uppmärksamhet och verkligen få dem att lyssna". Det är augusti. Semestern är slut, eller snart slut, för de...

Anna Bellman: "Almedalen speglar det behov vi har av att mötas, diskutera och skapa nya kontakter". Politikervecka, ankdamm, demokratins Kiviks marknad... Almedalen har precis som...

Anna Bellman: "Det är få av oss som har en sådan dragningskraft att vi per automatik får andra att intresserat lyssna på oss. De flesta är mest upptagna av sig själva. Så i denna självupptagna tid, hur ska du göra för att få någon att lyssna på dig? Det finns ett knep." De flesta har inte förstått vad det egentligen innebär att...

Anna Bellman: "Hur jag inleder är oerhört viktigt. Det sätter känslan för hela presentationen och gör det lättare för åhörarna att välja om de vill lyssna vidare". Du har inte lång tid på dig. Att ge ett gott första intryck....

Anna Bellman: "Allt kommunicerar. Och det som inte är ord kommunicerar oftast mest". Tänk mindre på innehållet i det du kommunicerar. Lägg...

"Snart kopplar fler upp sig mot Internet via mobiler än med traditionella datorer". Den nya tekniken ger oss enorma möjligheter. Men det går fort och vi...

Anna Bellman: "Denna fantastiska känsla, som när den ges på rätt sätt, kan skapa underverk". Vi vill ha den. Vi behöver den. Men vi vågar inte be om den. I alla...

"Inbrottet blev en ofrivillig nystart..." Dagen före semestern hände det som inte får hända. Inbrott...

Anna Bellman: "När jag seglar fram över haven i sommar funderar jag på temat för mitt potentiella sommarprogram". Det finns en skräckblandad förtjusning över mitt lyssnande p...

Anna Bellman: "Ibland kan vi behöva påminnas om vikten av att under en tid fokusera annorlunda än vi normalt gör". För många är stressen som mest påtaglig just nu, dagarna...

Anna Bellman ny expert inom området Kommunicera. Vi fortsätter att kämpa för att komma igenom bruset och n...