Menu

SmartTime® med möteseffektivitet

Utbildningsinformation

Titel:
SmartTime® med möteseffektivitet
Antal dagar:
3 dagar (fördelat över 2 månader)
Ort:
Alla orter
Startdatum:
    Kostnad:
    7.800 kr exkl. moms
    Utbildningskategori:
    Personlig effektivitet

    Personlig effektivitet SmartTime® med möteseffektivitet

    3 heldagar, fördelat över 2 månader

    En komplett, strukturerad och effektiv arbetsdag inklusive mötesteknik 

    Finns det perioder när du känner dig stressad, har för mycket att göra, tappar kontrollen och går på för många möten så att dina viktigaste arbetsuppgifter blir lidande? Vår lösning är en strukturerad arbetsdag och smart mötesteknik!

    Utbildningen SmartTime® med möteseffektivitet ger dig personlig effektivitet och minskad stress

    SmartTime® med möteseffektivitet är en utbildning i personlig effektivitet i 3 steg (3 dagar fördelat över 2 månader där vi varvar teori och praktik) där syftet är att arbeta enklare och smartare med full kontroll på samtliga uppgifter och möten, med en planering som verkligen fokuserar på de viktigaste och värdeskapande arbetsuppgifterna. Målet för varje deltagare är att få mer gjort, få ökad kontroll, minska stressen och frigöra tid till det som är viktigt. Jobba smartare helt enkelt! Denna utbildning lämpar sig för alla typer av verksamheter.

    Lean och 5S - metodik för bra struktur

    I SmartTime® med möteseffektivitet använder vi delar av Lean och 5S för att identifiera slöseri med tid och resurser, för att istället frigöra tid för kvalitet och värdeskapande arbetsuppgifter samt skapa ordning och reda och struktur på arbetsplatsen och i möten.

    SmartMetoden® - utbildningsmetodik för personlig effektivitet, möteseffektivitet och effektiva arbetsvanor

    Utbildningen genomförs enligt SmartMetoden®, teori, praktik, individuell coachning, träning och uppföljning, för att ge ett långvarigt och bestående resultat.

    Kursinnehåll i SmartTime® med möteseffektivitet:

    • Mailpolicy, effektiv e-posthantering för sändare och mottagare
    • Beslutsmodellen – Göra-Spara-Kasta, smart metod för att hantera in- och utflöde av e-post, telefon, dokument, möten mm
    • Tekniska funktioner i e-postprogrammet (mappar, kalender, att göra-listan, signaler och andra inställningar och hjälpmedel)
    • Uppgiftsstyrd eller e-poststyrd?
    • Hur håller man inkorgen i schack?
    • Struktur och ordning och reda bland mail och dokument
    • Tids-och energitjuvar med lösningar
    • Att ändra vanor och RMA – Rätt Mental Attityd
    • Struktur på arbetsplatsen, korgar, mappar, pärmar, hyllor
    • Skrivbordet – arbetsyta eller förvaringsyta
    • Planering och prioritering.
    • Smarta mål, dag-vecka-månad-år
    • Tidsinventering och "snittdagen"
    • Egen tid, vinsten av att boka möte med sig själv
    • Delegering och handlingsplaner
    • 8 nycklar för smarta arbetsdagar
    • Möteseffektivitet
    • Syfte och mål
    • Innehåll/agenda
    • Protokoll/handlingsplan
    • Information, diskussion eller beslut
    • Riktlinjer och regler, före, under och efter
    • Olika personligheter är en styrka
    • 9 nycklar för smarta möten, checklista
    • Sammanfattning/Kursintyg
    Till Utbildningens Hemsida

    Intresseanmälan

    Intresseanmälan

    Fyll i formuläret nedan för att beställa mer information.