Growth Marketing

Berghs School of Communication

Öppen utbildning

Kort om: Growth Marketing

Längd:
Distans - ca 10 timmar per vecka
Kostnad:
24 500 kr ex. moms
Kategori:
Kommunikation , Försäljning

Growth Marketing

I mötet mellan data och kreativitet hittar du Growth Marketing. Vill du utveckla din analytiska förmåga och använda mätbara metoder som får varumärken att växa? Då är det här kursen för dig! 

Om kursen

Med god förståelse för digitala plattformar, digital taktik och metodik är en Growth Marketer den person som driver insiktsarbetet för hur ni på er marknadsavdelning, eller för er kund, ska komma närmre en målgrupp genom att arbeta mer datadrivet. Till skillnad från traditionell digital marknadsföring handlar Growth Marketing om att skapa synergier mellan digitala kanaler och arbeta för att ge kunden en enhetlig upplevelse genom hela kundresan. Vår kurs i Growth Marketing syftar därför till att ge dig både förståelse för kommunikativa koncept, anpassade efter digitala kanaler, samt att nyttja plattformarnas data för att kommunicera rätt budskap till rätt person.

I kursen kommer du att arbeta med en rad utmanande uppgifter som dels syftar till att utveckla din praktiska kunskap inom digitala plattformar och dels till att öka din förmåga att ha ett ”growth mindset” och utveckla din analytiska förmåga. Vi kommer även att ägna en hel del tid åt att diskutera och analysera digitala beteenden och trender för att inspireras och kunna identifiera möjligheter.

Vi kommer att gå igenom strategiska angreppssätt för ett ”growth mindset”, taktisk metodik för att arbeta datadrivet samt praktisk hantering av plattformar och kanaler som sociala medier, e-postmarknadsföring, sökmotorer, influencers, displayannonsering och affiliatemarknadsföring. Du kommer under kursens gång dessutom få arbeta med detta, antingen på det företag du jobbar eller för de projekt du jobbar med, för att få förståelse hur ni kan maximera den datadrivna effekten i praktiken.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som redan arbetar med marknadsföring, till viss del eller helt och hållet, i digitala kanaler. Antingen jobbar du på en marknadsavdelning eller på en byrå med Facebook och Googles produkter och vill utveckla ditt användande av digitala kanaler i syfte att arbeta med insiktsdrivet med dem. Vi förväntar oss att du redan är bekant med Facebook Business Manager, Google Analytics och Google Ads. Det är också positivt om du kan ha tillgång till dem under kursen.

Övrig information 

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • Strategiskt, taktiskt och metodiskt arbetssätt för att arbeta med Growth Marketing
  • Arbeta med att samla data för att kunna kartlägga kundresor
  • Insikt om hur du nyttjar data för att bli mer kreativ
  • Ökad förståelse för plattformar och systemstöd
  • Praktisk övning i att arbeta med kanaler samt i verktyg, alltid med personlig feedback.

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Berghs School of Communication

Tel: 08-587 550 00
info@berghs.se
www.berghs.se

Följ företag:

  • Följ Berghs School of Communication

Dela:

Pressreleaser

Våra utbildningar


Communication Management

Du som har siktet inställt på att bli kommunikationschef och behöver fördjupa dina kunskaper ytterligare har chansen nu. Denna kurs ger dig ett helhetsperspektiv och de insikter, inspiration och färdigheter ...

Läs mer Anmäl dig


Design Leadership

Vad behöver du som ledare arbeta med för att skapa en stark designkultur inom just ditt företag?

Läs mer Anmäl dig


Kommunikationschefens viktigaste verktyg

Här får du handfasta tips och de viktigaste verktygen som behövs när man arbetar som ledare inom kommunikation

Läs mer Anmäl dig


PR Management

PR Management är en kurs för dig som har, eller står inför, en ledande befattning där kunskap om strategisk PR och kommunikation är centralt

Läs mer Anmäl dig


Praktisk kommunikationsstrategi

Den här kursen ger dig tillämpad förståelse för strategisk kommunikation med fördjupningar inom tre delområden

Läs mer Anmäl dig


Strategisk hållbarhetskommunikation

Kursen riktar sig till dig som är kommunikatör, PR-ansvarig, projektledare, marknadsansvarig eller liknande och ska börja/har börjat arbeta med hållbarhet på ditt företag och behöver nå ut med kommunikation ...

Läs mer Anmäl dig


Strategisk projektledning

Kursen vänder sig till dig som idag arbetar som projektledare och vill stärka din kompetens på en strategisk nivå.

Läs mer Anmäl dig


Varumärkes- och affärsstrategi

Kursen vänder sig till kommunikatörer i ledande befattning eller seniora kommunikatörer som vill bidra till att skapa ännu mer värde i företaget

Läs mer Anmäl dig


Berghs Upgrade - Digital Design

Den här utbildningen riktar sig till dig som är verksam som grafisk designer, formgivare eller Art Director och vill utveckla dina kunskaper inom digital design och användarbeteenden

Läs mer Anmäl dig

Facebook
Instagram