IHM E-Com Konverteringsoptimering

Öppen utbildning
Kort om: IHM E-Com Konverteringsoptimering
IHM E-Com Konverteringsoptimering
Sälj mer - Lär dig konverteringsoptimering i praktiken
Konkurrensen om kundernas uppmärksamhet är i dagsläget enorm. Som e-handlare eller marknadsförare har man inte råd att fråga hur det gick, man måste fråga hur det går just nu och vad man bör göra för att det ska gå ännu bättre. Konverteringsoptimering (CRO) handlar om att öka värdet av det man skapar genom att på ett strukturerat sätt arbeta med kundinsikter, experimentera, mäta och lära sig.
Grundläggande kunskaper i konverteringsoptimering är inte bara relevant för att optimera sin webbplats utan också för att få ut maximal effekt av sin kommunikation och mediainvestering. Är det rätt längd på copyn? Fungerar bilden med modell eller utan modell? Uppfattar kunden värdet? Förmedlas rätt känsla?
IHM har tillsammans med Ehandel.se och Ehandel Academy skapat denna 3 dagars fördjupningskurs i konverteringsoptimering.
Resultat efter utbildningen
Du får med dig en en djupare förståelse för arbetsprocessen, webbpsykologi och neuromarketing. Du får praktiskt arbeta med metoder och verktyg för att genomföra experiment som exempelvis A/B-tester och användartester. Du kommer att få lära er att sätta upp ett skarpt A/B-test i Google Optimize som ni analyserar och utvärderar. Google Optimize är en del av Google Analytics och är ett gratis verktyg. Genom att arbeta med gemensamma case kommer deltagarna få relevant kunskap som de direkt kan applicera i sina verksamheter.
Kursens huvuddelar
Kursen består av 3 heldagar. Under det första kurstillfället går vi genom grunden i konverteringsoptimering och processen. Vi går igenom webbpsykologi och hur vi fattar våra beslut. Vi kommer också genomföra olika typer av användartest.
Under dag 2 arbetar vi med att prioritera idéer och formulera hypoteser, vi går igenom hur Google Optimize fungerar och sätter upp ett A/B-test.
Vi gör sedan ett uppehåll på 5 veckor för att samla in datan och träffas därefter för det sista kurstillfället. Då analyserar vi testet och lär oss skapa en handlingsplan utifrån den analys vi gjort.
För vem?
Kursen riktar sig till Head of E-commerce, E-commerce managers, Digitala marknadsförare och andra roller inom e-handel och marknadsföring som vill optimera sin webbplats och nå ökad försäljning.
Förkunskaper
Grundläggande kunskaper i Digital Marknadsföring och Webbanalys.
Kursen kan med fördel ses som en förtsättningskurs till IHM:s Digital Marknadsföring och/eller Digital Marketing Goals & Analytics.
IHM Business School
IHM Business School
Tel: 0200 - 24 00 24
E-post: info@ihm.se
www.ihm.se
IHM Stockholm
Warfvinges Väg 39
Box 30163
104 25 Stockholm
IHM Göteborg
Fabriksgatan 25
Box 5273
402 25 Göteborg
IHM Malmö
Norra Vallgatan 102
211 21 Malmö
Följ företag:
- Följ IHM Business School
Dela:
Våra utbildningar
IHM Personligt Ledarskap
För dig som är ny som chef, är på väg in i rollen eller är etablerad chef men saknar verktyg för ett effektivt ledarskap.
IHM Business Finance
För dig som vill utveckla din förmåga att påverka och att hantera företagets finansiella styrning.
IHM Verksamhetsstyrning
För dig som vill utveckla din förmåga att leda en operativ verksamhet med starkt kundfokus.
IHM Verksamhetsutvecklande Ledarskap
För dig som är erfaren ledare och vill bygga en organisation som snabbt anpassar sig till omvärldens förändringar.
IHM Projektledning
För dig som vill utveckla din förmåga att leda komplexa affärs- och verksamhetsprojekt.
IHM Marketing Automation
Kursen IHM Marketing Automation ger dig en kickstart på att sätta strukturen för hur arbetet med Marketing Automation ska fungera i praktiken.
IHM Business Management
IHM Business Management riktar sig till dig som är på väg in i, eller är placerad i, en kommersiell ansvarsbefattning i organisationen.
Marknadsekonom DIHM
Med Marknadsekonom DIHM erbjuder vi en internationellt gångbar examen för dig som idag har ett kommersiellt ansvar och vill addera den affärsmässiga spets som krävs för att kunna ta verksamheten ...