Varumärke och värderingar som medel för Talent Management

Talent Management, del 2: Råd för organisationer som söker människor.

Ledning | HR | Rekrytera | ARTIKEL | JUNI 2021

Fundera på hur du vill att medarbetarna ska ledas eftersom det sätter tonen för din ledarstil, företagskulturen och kundupplevelsen.

Fundera på hur du vill att medarbetarna ska ledas eftersom det sätter tonen för din ledarstil, företagskulturen och kundupplevelsen.

För att kunna locka till dig rätt människor behöver du först ta reda på vad du står för och varför någon skall bry sig om det. Du som vill ha en människas engagemang behöver förtjäna det. Det börjar någonstans, det växer i bästa fall men, förr eller senare, tar det slut. Vi pratar här om att bygga ett varumärke som kan attrahera människor. 

Den andra delen i serien om talent management handlar om att rekrytering innebär mycket mer än att hitta nya medarbetare,  varumärke och värderingar är viktiga medel för talent management.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Henrik Heslyk

Henrik Heslyk

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Ledning
  • HR
  • Rekrytera

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill