Menu

Skribentbiografi

Artiklar av denna skribent:

  • Sist jag skrev här talade jag om hur vi håller koll på det vi har att göra och om vilka verktyg vi helst väljer för det (och vilka vi ska undvika). Att ha koll är en sak - att veta vad som är rätt att göra i varje stund, är en annan.
    Det finns så mycket att göra och det är så lätt att välja fel och göra en felprioritering. Fel och fel, förresten, ofta handlar det snarare om att vi just i detta nu väljer att göra en sak vi sedan önskar att vi inte hade lagt tid på.

  • För att lyckas i sitt arbete krävs det struktur, och en av grundförutsättningarna för ett strukturerat arbete är att man har koll på allt som behöver göras. Vilket kan vara väldigt svårt om uppgifterna finns utspridda bland post-it-lappar och flaggade mejl, kalendrar och halvfärdiga ”to do”-listor… Hur bringar man ordning i kaoset?

  • David Stiernholm är struktör, Sveriges enda så vitt vi vet. Han har gått från kaos och stress till kontroll, framförhållning och struktur under sin yrkesbana. På vägen har han hittat sina egna verktyg för att minska tidspress till förmån för en ökad livskvalitet och större frihet. Idag jobbar han på olika sätt med att hjälpa andra att förenkla och hitta samma struktur i vardagen. Nu blir David expertskribent på Motivation.se och kommer dela med sig av konkreta råd, frågeställningar och lösningar för er som läser oss.