Engagemangspodden: Att skapa kundfokus - på riktigt

LJUDKLIPP | MAJ 2018

Engagemang på jobbet handlar ofta om att man känner att man vet för vem man finns till och varför. En som verkligen har lyckats med detta fantastiskt väl är Carina Myrvang, enhetschef Jobbtorg Stockholms Arbetsmarknadsförvaltning. Ledarnas Chefsorganisation utsåg nyligen henne till Årets Innovativa Ledare 2018. I detta avsnitt får du höra henne berätta om vad det är hon tycker är viktigt för att skapa engagemang på och i jobbet. Ni får till exempel veta hur de vände upp och ner på skutan genom att sätta de jobbsökande i fokus i allt som de gör. Carina själv kallar detta att vända på skutan och ett konkret exempel är att det som tidigare kallades intagsmöte nu heter välkomstmöte. Genom att alla i verksamheten nu vet att de finns till för de arbetssökande slutade de inventera vad de arbetssökande inte kan och började istället fokusera på vad de arbetssökande faktiskt har för styrkor och kompetenser. Vad har du för erfarenheter, förmågor och vad vill du? Carina är verkligen en ledare som tror på att medarbetare och medmänniskor mår som bäst när de får förtroende och mandat. Hon har förenklat och förändrat hela verksamheten för att få fler människor i arbete genom att ge Jobbtorgets medarbetare chansen att vara sitt bästa jag på jobbet varje dag och de har uppnått imponerande resultat på kort tid. Vi hoppas ni blir lika inspirerade som vi blev av att lyssna till Carinas kloka tankar om vad det är som gör jobbet mer meningsfullt och engagerande. Programledare: Beata Wickbom. Avsnittet producerades av 15kstudios.com

Inlägget Att skapa kundfokus – på riktigt dök först upp på HejEngagemang.

Taggar:

Engagemangspodden

Engagemangspodden

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill