Ledarskap med Magnus och Kim: 67. Försök först att förstå, sedan att bli förstådd – Ledarens 7 goda vanor enligt Stephen R Covey

LJUDKLIPP | OKT 2016

Stephen R Coveys bok The 7 Habits of Highly Effective People har under årtionden funnits i topp bland ledarskapslitteratur och har sålts i miljonupplagor. I avsnittet reflekterar vi fritt utifrån bokens femte vana: försök först att förstå, sedan att bli förstådd! Är det inte lite märkligt att vi lägger flera år av vår utveckling som människor på att lära oss tala, läsa och skriva, men vanligtvis ingen tid alls på att lära oss att lyssna... För att förstå andra behöver du lära dig att lyssna! I avsnittet tar vi upp fem nivåer av lyssnande och vad du kan göra för att utvecklas för att öka din förståelse av andra. I inledningen konstaterar vi också att bra musik är värd att lyssna på flera gånger för att den gör något med oss som vi uppskattar – precis så är det med utvecklande budskap och undervisning. Så välkommen att lyssna på våra avsnitt igen, om du vill fånga känslan och tanken som det skapar hos dig! ============================Du kan boka en träff för en presentation av Ledarskapsarenan, ett personligt anpassat ledaskapsutvecklingsprogram som hjälper dig att träna på de färdigheter som vi samtalar om i podden. Maila oss på adressen Ledarskap@magnusochkim.se om du vill komma i kontakt med oss. Berätta gärna om dina egna erfarenheter av ledarskap eller att boka en träff för att jobba med din utveckling. =============================Besök oss gärna på Facebook: Ledarskap med Magnus och Kim för att se material från avsnittet, dela det med dina vänner och bidra med kommentarer om ledarskap.Medverkande: Magnus Gnisterhed, Kim KarhuTekniker: Daniel Hultander
Taggar:

Ledarskap med Magnus och Kim

Ledarskap med Magnus och Kim

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Spara ljudklipp
  • Betygsätt

Följ ämne:

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill