Lojala kunder ökar lönsamheten

Gästskribent Stefan Thorberg, Inspiration Company: Den lojala kunden har till skillnad från den nöjda kunden, en känslomässig koppling till ert företags produkter, tjänster och varumärken.

Sälja | Motivera | ARTIKEL | OKT 2013

Lojala kunder

Lojala kunder

Är era kunder nöjda? Jättebra! Är era kunder lojala? Perfekt! En nöjd kund kan i morgon gå till ett annat företag för att köpa det ni tidigare erbjudit. Alla företag borde därför sträva efter att öka antalet lojala och engagerade kunder. Skillnaden mellan en nöjd kund och en lojal kund kan betyda ökad merförsäljning och bättre lönsamhet.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Gästskribent

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Sälja
  • Motivera

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill