Krisen påverkar kommunens service och kommunikation – detta bör cheferna fokusera på
Helena Frennmark, affärsområdeschef Offentlig sektor Brilliant Future Sverige: Flexibilitet, proaktiv information och medborgarupplevelse behöver vara centralt.
Kommunicera | Ledning | Ledarskap | Planering | ARTIKEL | JUNI 2020

Hur ledare, chefer och handläggare hanterar den nya situationen är avgörande för hur kommunikationen kring krisen tas emot.
I kristider ökar kraven på svenska kommuner och bemötandet från kommunernas kontaktcenter. Nya utmaningar och situationer uppstår som kan vara svåra att hantera. Färsk data från Brilliant Future Sverige visar att medborgarna i hög utsträckning är positivt inställda till den service kommunen levererar. Men hur bibehålla den goda service som vanligtvis levereras? Vad ska ledare och medarbetare på Sveriges kommuner fokusera på?
Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?
Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.
Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.
Följ skribent:
- Följ skribent
Denna artikel:
- Betygsätt
Följ ämne:
- Kommunicera
- Ledning
- Ledarskap
- Planering