Krisen påverkar kommunens service och kommunikation – detta bör cheferna fokusera på

Helena Frennmark, affärsområdeschef Offentlig sektor Brilliant Future Sverige: Flexibilitet, proaktiv information och medborgarupplevelse behöver vara centralt.

Kommunicera | Ledning | Ledarskap | Planering | ARTIKEL | JUNI 2020

Hur ledare, chefer och handläggare hanterar den nya situationen är avgörande för hur kommunikationen kring krisen tas emot.

Hur ledare, chefer och handläggare hanterar den nya situationen är avgörande för hur kommunikationen kring krisen tas emot.

I kristider ökar kraven på svenska kommuner och bemötandet från kommunernas kontaktcenter. Nya utmaningar och situationer uppstår som kan vara svåra att hantera. Färsk data från Brilliant Future Sverige visar att medborgarna i hög utsträckning är positivt inställda till den service kommunen levererar. Men hur bibehålla den goda service som vanligtvis levereras? Vad ska ledare och medarbetare på Sveriges kommuner fokusera på? 

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Gästskribent

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Kommunicera
  • Ledning
  • Ledarskap
  • Planering

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill