Så lyckas ni med Employer Branding

Azita Shariati, vd Sodexo: Goda värderingar lockar människor till bolag.

Ledarskap | HR | ARTIKEL | APRIL 2019

Sodexos vd Azita Shariati säger att det har varit en nödvändighet för bolaget att satsa hårt på Employer Branding. Foto: Pax Engström

Sodexos vd Azita Shariati säger att det har varit en nödvändighet för bolaget att satsa hårt på Employer Branding. Foto: Pax Engström

Employer Branding, att bygga sitt varumärke som arbetsgivare, blir allt viktigare i ett arbetsliv där många företag törstar efter kompetent och kvalificerad arbetskraft. Ett företag som har lyckats väldigt väl på det området är servicebolaget Sodexo, som nyligen utsågs till Årets Employer Branding-företag 2019. Sodexos vd Azita Shariati menar att dagens talanger framför allt lockas till verksamheter som har ett högre syfte och en sund värdegrund att utgå ifrån. Det är också viktigt att man kommunicerar ut det man gör – och förankrar arbetet internt, så att medarbetarna blir stolta ambassadörer för företaget.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Einar Wiman

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Ledarskap
  • HR

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill