Ryttaren och elefanten i krishantering
Konsten att be om ursäkt: Tilltala kritikernas emotionella och rationella sida.
Kommunicera | Ledarskap | ARTIKEL | DEC 2016
Ryttaren och elefanten i krishantering
När ett företag riskerar att hamna i kris, eller tvingas utstå hård kritik från kunder och media, krävs en genomtänkt och hållbar strategi för att skydda företagets förtroende och anseende. En central del i krishantering handlar om konsten att be om ursäkt. Det räcker inte med några fina ord. Det krävs mer än så. Det krävs att du tilltalar kritikernas emotionella och rationella sida. Det krävs att du talar både Elefantens och Ryttarens språk.
Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?
Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.
Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.
Följ skribent:
- Följ skribent
Denna artikel:
- Betygsätt
Följ ämne:
- Kommunicera
- Ledarskap