Förebygg och förbered dig för förtroendekriser
Planera för det värsta – och hoppas på det bästa.
Kommunicera | Ledning | ARTIKEL | SEP 2019

Det finns en hel del du kan göra för att undvika förtroendekriser och skapa en organisation som tål intern och extern granskning
Att kunna hantera kriser och eventuella mediedrev blir allt viktigare i tider då medarbetare, kunder och allmänhet ställer högre krav och medieklimatet blir allt mer intensivt. Den bästa strategin är förstås att förebygga kriser genom att göra sig förtjänt av omgivningens förtroende – men ibland blir det fel i alla fall. Därför gäller det att förbereda sig för krisen, även om man hoppas att den aldrig ska komma.
Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?
Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.
Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.
Följ skribent:
- Följ skribent
Denna artikel:
- Betygsätt
Följ ämne:
- Kommunicera
- Ledning