Walk the talk - när värdeord skapar värde

"Värdegrunden måste betyda något i verkligheten och vara styrande för beslut, kommunikation och vardagliga handlingar."

Ledning | Hållbarhet | ARTIKEL | JULI 2014

Kultur & Värderingsfrågor

Kultur & Värderingsfrågor

Tycker du att det är viktigt med kundfokus, innovation och engagemang på ett företag? Då är du inte ensam, för det är de värdeord som de allra flesta företag har valt, inte bara i Sverige utan i hela Europa. Om jag istället frågar: ”Tycker du att kundfokus, innovation och engagemang präglar svenska arbetsplatser?”, kommer jag att få ett helt annat svar. Gapet mellan det vi kommunicerar och hur vi agerar är nämligen illavarslande stort. Samtidigt visar all forskning att företag som lever sina värderingar ”på riktigt” är mer lönsamma, har bättre tillväxt och är betydligt bättre på att hantera kriser. Så hur går vi från ord till handling?

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Marie Alani & Helena Timander

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Ledning
  • Hållbarhet

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill